Skupaj soustvarjamo prihodnost digitalne dobe.

Med letoma 2023 in 2025 je Gimnazija Lava (Šolski center Celje) izvajala mednarodni projekt Erasmus+ Living in a Digital Age v okviru akcije KA121-SCH, ki je vključeval štiri skupinske mobilnosti dijakov in učiteljev v sodelovanju s partnerskimi šolami iz Italije (Foggia), Španije (Sevilla), Nemčije (Stuttgart) in Slovenije (Celje).

V projektu je sodelovalo 72 dijakov, starih 16 let, in 24 učiteljev – po 18 dijakov in 6 učiteljev iz vsake sodelujoče države. Osrednji cilj projekta je bil krepitev digitalnih kompetenc, kritičnega mišljenja, podjetnosti, medijske pismenosti in medkulturnega dialoga. S projektom smo se odzvali na potrebe sodobnega časa, ki zahteva suvereno, odgovorno in ustvarjalno rabo digitalnih tehnologij tako pri učenju kot v vsakdanjem življenju.

VSEBINSKA IZHODIŠČA IN TEMATSKA PODROČJA

Skozi vse štiri mobilnosti so dijaki raziskovali različne vidike digitalne dobe:

  • odgovorno uporabo digitalnih tehnologij ter ravnovesje med digitalnim in analognim svetom,
  • umetno inteligenco in novo zakonodajo EU (AI Act),
  • medijsko pismenost, prepoznavanje lažnih novic in preverjanje virov, 
  • uporabo digitalnih orodij pri pouku ter refleksijo o njihovi učinkovitosti,
  • kulturno identiteto v digitalnem okolju tudi skozi ohranjanje običajev in digitalno pripovedovanje zgodb.

Dijaki so pri tem spoznavali različne apliakcije in digitalna orodja ter jih ustvarjalno uporabljali v učnih in projektnih kontekstih.

IZVEDENE AKTIVNOSTI IN METODE DELA

Projekt je temeljil na sodelovalnem, medpredmetnem in problemsko naravnanem pristopu. Dijaki so delali v mednarodnih skupinah, ustvarjali digitalne vsebine, sodelovali v diskusijah in predstavitvah ter nadgrajevali svoje komunikacijske in socialne veščine.

Med najodmevnejšimi aktivnostmi so bile:

  • interaktivne delavnice o UI in medijski pismenosti (Sevilla, Stuttgart),
  • raziskava o digitalnih navadah mladih (Foggia),
  • delavnica o zakonodaji EU glede umetne inteligence z gostom z JRC Sevilla dr. Vincenzom Cardarellijem,
  • obisk nemške nacionalne televizije SWR in intervju z novinarji,
  • izmenjava digitalnih velikonočnih običajev ter ustvarjanje digitalnega časovnega traku tradicionalnih navad,
  • virtualne in AR-ekskurzije v Italiji, Španiji, Nemčiji in Sloveniji s pomočjo mobilnih aplikacij,
  • mini hackathon: zasnova digitalnih rešitev za izzive prihodnosti,
  • video delavnica “Moj digitalni dan”,
  • snemanje in montaža zaključnega videa z utrinki vseh mobilnosti,
  • ustvarjanje interaktivnega digitalnega zemljevida s QR-kodami in refleksijami,
  • evalvacija z orodjem Mentimeter in digitalna časovna kapsula, v kateri so dijaki zapisali vizije digitalne prihodnosti.

POUDARKI IZ POSAMEZNIH MOBILNOSTI

Foggia (Italija): dijaki so raziskovali pogostost in namen uporabe digitalnih naprav ter predstavili digitalno oblikovane kulturne značilnosti držav. V Italiji so izbirali projektni logotip – izbran je bil logotip slovenskega dijaka Vala Jeriča.

Sevilla (Španija): osrednja tema je bila umetna inteligenca in z njo povezana zakonodaja EU (AI Act). Dijaki so v skupinah analizirali zakonodajo, predstavili ključne člene in razpravljali o vplivu UI v šolstvu, zdravstvu in gospodarstvu.

Stuttgart (Nemčija): fokus mobilnosti je bil na prepoznavanju lažnih novic in razumevanju vloge medijev. Dijaki so ustvarili lastne primere novic, razpravljali o manipulaciji z informacijami in obiskali televizijsko hišo SWR.

Celje (Slovenija): kot zaključna mobilnost je zajemala refleksijo celotnega projekta. Dijaki so ustvarili zaključni video, pripravili digitalne predstavitve orodij, analizirali spletno in analogno učenje ter izvedli ustvarjalne in medgeneracijske delavnice s sodobnimi digitalnimi pristopi.

PEDAGOŠKI PRISTOP IN PRIDOBLJENE KOMPETENCE

Projekt Living in a Digital Age je bil zasnovan kot učni prostor mobilnosti, kjer so se prepletale vsebine različnih predmetnih področij (informatika, družboslovje, jezik, umetnost) in ključne kompetence sodobnega časa.

Dijaki so:

  • okrepili digitalne spretnosti (orodja, vsebinska ustvarjalnost, evalvacija),
  • razvijali kritično mišljenje in sposobnost presojanja virov,
  • izboljšali komunikacijo v angleškem jeziku in javno nastopanje,
  • nadgradili kulturno občutljivost in sodelovanje v mednarodnem okolju,
  • spoznali odgovorno in ustvarjalno rabo tehnologije.

Učitelji so skozi mobilnosti pridobili novo znanje o metodah dela v mednarodnih skupinah, uporabi IKT v pouku ter prenosu evropskih tem v učni proces.

ZAKLJUČEK: TRAJNI VPLIV IN SKUPNI USPEH

Projekt je pustil pomemben pečat na naši šolski skupnosti. Okrepil je zavedanje o pomenu digitalne pismenosti, ustvarjalnosti, sodelovanja in evropskega povezovanja. Predvsem pa je pokazal, da lahko mladi – z ustreznim mentorstvom in mednarodnimi izkušnjami – aktivno soustvarjajo prihodnost, ki temelji na znanju, povezovanju in odgovorni rabi tehnologije.

Skip to content