Erasmus+ mobilnost v Sevilli: evropsko sodelovanje, poučevanje in izmenjava dobrih praks
Med 26. in 29. majem 2025 sta se profesorici Katarina Obreza in Jerneja Križan v okviru Erasmus+ mobilnosti udeležili strokovnega obiska na srednji šoli IES Hermanos Machado v Sevilli, Španija. Mobilnost je bila namenjena kombinaciji poučevanja in senčenja pri pouku geografije, zgodovine in državljanske vzgoje ter izmenjavi pedagoških pristopov z učitelji gostiteljske šole.
Kot koordinatorici programov EPAS in Erasmus+ Jean Monnet sta izvedli več učnih ur in delavnic o delovanju evropskih institucij, zgodovini Slovenije in aktivnem evropskem državljanstvu. Dijaki so spoznavali slovensko pot v Evropsko unijo, sodelovali v kvizu ter aktivno sodelovali v simulaciji parlamentarne razprave.
Poudarek sta namenili vključevanju digitalnih orodij (Canva, Kahoot, Padlet, Mentimeter) ter razvijanju večjezične kompetence z uporabo pristopa CLIL. Učna ura je potekala v angleščini, ob sprotnem prilagajanju besedišča in učnih metod jezikovnemu znanju dijakov.
V okviru senčenja sta spremljali poučevanje s poudarkom na vključevanju, opazovali okoljske in trajnostne projekte šole (ALDEA, STARS, Eco-Schools) ter aktivnosti za reševanje konfliktov (Escuela Espacio de Paz). Ogledali sta si tudi uporabo naprednih geografskih orodij, kot so GeoGebra in ArcGIS, ter se vključili v diskusije o digitalizaciji pouka geografije in državljanske vzgoje.
Mobilnost je prispevala k razvoju naslednjih ključnih kompetenc:
- razvijati digitalno pismenost, z uporabo inovativnih in interaktivnih orodij za poučevanje,
- krepiti večjezičnost, z delom v večkulturnem in večjezičnem okolju ter poučevanjem v angleščini, ob uporabi slovenščine in osnovnih španskih izrazov,
- spodbujati trajnostno razmišljanje, s spoznavanjem šolskih projektov, ki povezujejo izobraževanje z varovanjem okolja, odgovorno rabo virov in zdravim življenjskim slogom (ALDEA, STARS, Eco-Schools),
- povečati medkulturno zavest, z neposredno izkušnjo dela v španskem šolskem sistemu in opazovanjem vključujočih praks ter mirovnih pobud,
- utrjevati državljansko vzgojo, z izvajanjem vsebin o Evropski uniji, demokraciji, evropskih vrednotah in spodbujanjem kritičnega mišljenja.
Po mobilnosti bosta pripravili predstavitev za učiteljski zbor, pripravili Erasmus+ poročilo ter v redni pouk in dejavnosti na šoli uvedli nove pristope – kot so simulacija odločanja, CLIL elementi pri geografiji in uporaba digitalnih orodij za večjo vključenost dijakov. Izkušnje in nova znanja bosta vključili tudi v načrtovanje prihodnjih mednarodnih projektov in strateški razvoj šole.
Projekt je sofinanciran s strani Evropske unije v okviru programa Erasmus+.
Od matematičnih zakladov do Morskega reza: Erasmus+ izkušnja v Esteponi
Zdravo, mi smo Taja, Devi in Sergej in sodelujemo v projektu Erasmus+ v prečudovitem španskem mestu Estepona. Za enomesečno dolgotrajno mobilnost smo se odločili, ker smo želeli doživeti šolanje v tujini, izboljšati svoje jezikovne spretnosti in se preizkusiti v popolnoma novem okolju. Že prvi dnevi so bili polni vtisov, prijaznih ljudi in zanimivih razlik. Čeprav nas je spremljalo muhasto vreme, smo hitro ugotovili, da ima tudi deževna Andaluzija svoj čar. Sprva nas je malo skrbelo, ali se bomo razumeli z gostiteljskimi družinami, a se je hitro izkazalo, da smo imeli srečo – ustvarili smo močne vezi, ki bodo ostale tudi po koncu mobilnosti.
Pouk poteka precej drugače kot doma. Ure trajajo 60 minut, med njimi ni klasičnih odmorov, le nekajminutni premori. Dijaki nimajo stalnih urnikov, pogosto prilagajajo termine testov v dogovoru z učitelji. Nimajo omejitve glede števila testov na teden – nekateri jih pišejo tudi po tri dnevno. Pouk poteka v sproščenem vzdušju, učitelji in dijaki veliko debatirajo. Naši vrstniki pri matematiki in angleščini obravnavajo snov, ki smo jo mi spoznali že v osnovni šoli. Zanimivost je tudi ta, da nimajo knjižničarjev – knjižnica je odprta le, ko jo dežurno nadzoruje učitelj.
Poleg sodelovanja pri pouku smo tudi na daljavo aktivno sledili šolskim obveznostim. Sergej je v času mobilnosti na daljavo uspešno odpisal test iz matematike, Taja pa je 22. marca 2025 na daljavo sodelovala na državnem tekmovanju iz psihologije, kjer je osvojila srebrno priznanje. Skupaj smo se vključili v matematično aktivnost Treasure Hunt na temo podobnosti, ki smo jo izvedli v zunanji učilnici v Estepone. Dejavnost je potekala po vnaprej pripravljenih navodilih naše Erasmus+ koordinatorice in je združevala raziskovanje, timsko delo, gibanje in uporabo matematičnega znanja v avtentičnem okolju.
Poleg tega se je Taja prijavila tudi na natečaj DMFA ob mednarodnem dnevu matematike in zmagala s skulpturo iz školjk z naslovom »Morski rez«. Ta prikazuje razmerje zlatega reza (približno 1,618), ki simbolizira estetsko harmonijo v naravi. V izdelku je prepletla matematično znanje, umetnost, ustvarjalnost in ročne spretnosti.
Med mobilnostjo smo se vključili v pouk pri različnih predmetih (matematika, fizika, biologija, športna vzgoja, angleščina, francoščina, španščina), sodelovali smo pri vajah, oddajali domače naloge in online pisali teste iz Slovenije. V času prostih ur smo na daljavo spremljali izbrane ure pouka na Gimnaziji Lava ter samostojno predelovali snov, ki so jo v tem času obravnavali naši sošolci doma. Sodelovali smo pri različnih obšolskih dejavnostih, med drugim tudi pri vadbi flamenka, ter z gostitelji izmenjevali izkušnje o šolskem življenju. Spoznali smo njihov nadaljnji izobraževalni sistem, saj številni dijaki ravno zdaj zaključujejo srednjo šolo in se odločajo med študijem in poklicnimi potmi.
Vsak prost trenutek smo izkoristili za raziskovanje okolice. Obiskali smo Malago, Granado, Marbello in Casares. Ogledali smo si flamenko nastop, obiskali arabsko čajnico, šli v escape room z vesoljsko tematiko ter se preizkusili v biljardu, bowlingu in lasertagu. Skoraj vsak dan smo se sprehajali po čudoviti promenadi ob morju in vedno znova odkrivali nove kotičke mesta. Poseben vtis je pustila Alhambra (čeprav si je zaradi razprodanih vstopnic žal nismo uspeli ogledati od znotraj). Navdušile so nas tudi tradicionalne jedi, še posebej tortilla de patatas. Zanimivo se nam zdi, da Španci Estepono vidijo kot »vas«, čeprav ima več prebivalcev kot Celje.
Ta izkušnja nas je izzvala na mnogih področjih – od komunikacije v angleščini, prilagajanja na drugačen ritem vsakdana, do razvijanja samostojnosti in odgovornosti. Ugotovili smo, da znamo premagati negotovost in stopiti iz cone udobja. Spoznali smo drug šolski sistem, drug način življenja in ustvarili nova prijateljstva, ki nam bodo ostala v lepem spominu. Še posebej smo hvaležni našim gostiteljskim družinam za sprejem, prijaznost in trud, ki so ga vložili, da smo se tukaj počutili kot doma.
Vse izkušnje, dogodki in odnosi, ki smo jih stkali tukaj, bodo z nami ostali še dolgo. Erasmus+ mobilnost v Esteponi ni bila le potovanje v drugo državo, temveč tudi v nova znanja, razumevanje in prijateljstva.






Erasmus+ povezovanje: Gimnazija Lava in IES Mar de Alborán skupaj za trajnost in dediščino
V šolskem letu 2024/2025 sta naša in španska šola IES Mar de Alborán iz Estepone ponovno združili moči v okviru Erasmus+ mobilnosti. Tokratni projekt je dijakom omogočil neprecenljivo medkulturno izkušnjo z osrednjima temama trajnosti ter kulturne dediščine.
Oktober 2024 – slovenski dijaki v Esteponi
Šest dijakov Gimnazije Lava je oktobra obiskalo andaluzijsko obalno mesto Estepona, kjer so ves teden sodelovali z vrstniki na šoli IES Mar de Alborán. Poleg vključevanja v šolski vsakdan so se udeležili več tematskih delavnic. Ena izmed osrednjih je bila delavnica o trajnostni modi, kjer so dijaki razmišljali o vplivu modne industrije na okolje in o alternativnih rešitvah. Namesto klasičnih daril so organizirali izmenjavo oblačil in modnih dodatkov, s čimer so udejanjili idejo o ponovni uporabi in zmanjševanju potrošništva.
Poseben poudarek je bil tudi na kulturnem povezovanju. Dijaki so se udeležili plesne delavnice, kjer so spoznavali ritme salse in bachate, nato pa se odpravili na voden ogled mesta, na katerem so jim španski dijaki v angleškem jeziku predstavili mestne znamenitosti.
V okviru kulturne dediščine so obiskali zgodovinsko bogati mesti Ronda in Málaga, kjer so raziskovali arhitekturo, umetnost in kulturne posebnosti južne Španije.
April 2025 – španski dijaki v Celju
V začetku aprila je petnajst španskih dijakov obiskalo našo šolo. Teden so začeli z ogledom Šolskega centra Celje, udeležbo pri pouku in različnih delavnicah. V okviru delavnice o trajnostnem razvoju so dijaki spoznavali slovenske zgradbe, ki so skozi zgodovino spremenile svoj namen uporabe, nato pa so se v skupinah osredotočili na prenovo ene izmed starejših, propadajočih zgradb v Celju – graščine Prešnik. Vsaka skupina je razvila svojo idejo o tem, kako bi jo lahko preoblikovali: od wellness centra s čudovitim parkom, moderne knjižnice, kazinoja, do hotela. Kot se za mlade spodobi, so bile ideje izvirne, ustvarjalne in s poudarkom na trajnostnem razvoju.
V sklopu kulturnega programa so obiskali Postojnsko jamo in Bled, kjer so spoznavali naravne bisere Slovenije. Po Celju jih je vodil učitelj zgodovine Klemen Turnšek, ki jim je predstavil bogato lokalno dediščino. Obiskali so tudi Tehnopark, Pokrajinski muzej ter se udeležili plesne delavnice A Rhythmic Journey Through Tradition, v kateri jih je naša profesorica športne vzgoje Sava Malenšek popeljala v svet slovenskih glasbenih in plesnih tradicij.
Ker smo želeli španskim dijakom približati še naravoslovni utrip šole, smo v program vključili tudi delavnice z zanimivimi eksperimenti iz kemije, fizike in biologije, ki so jih pripravili učitelji naravoslovnih predmetov: Iztok Grilc, Marija Kresnik in Andreja Debelak Arzenšek.
Skozi oba tedna mobilnosti so dijaki krepili svoje medkulturne kompetence, izboljševali jezikovne spretnosti, gradili nova prijateljstva in predvsem razmišljali o tem, kako lahko kot mladi prispevajo k bolj trajnostni in odgovorni družbi.
Naši šoli sodelujeta že od leta 2018, pri čemer smo skupaj izvedli številne uspešne projekte v okviru Erasmus+. Letošnji projekt dokazuje, da je naše partnerstvo z leti preraslo v močno povezavo, ki temelji na skupnih vrednotah: odprtosti, trajnosti, spoštovanju različnosti in želji po ustvarjanju boljšega jutri.




