Med 26. in 29. majem 2025 sta se profesorici Katarina Obreza in Jerneja Križan v okviru Erasmus+ mobilnosti udeležili strokovnega obiska na srednji šoli IES Hermanos Machado v Sevilli, Španija. Mobilnost je bila namenjena kombinaciji poučevanja in senčenja pri pouku geografije, zgodovine in državljanske vzgoje ter izmenjavi pedagoških pristopov z učitelji gostiteljske šole.
Kot koordinatorici programov EPAS in Erasmus+ Jean Monnet sta izvedli več učnih ur in delavnic o delovanju evropskih institucij, zgodovini Slovenije in aktivnem evropskem državljanstvu. Dijaki so spoznavali slovensko pot v Evropsko unijo, sodelovali v kvizu ter aktivno sodelovali v simulaciji parlamentarne razprave.
Poudarek sta namenili vključevanju digitalnih orodij (Canva, Kahoot, Padlet, Mentimeter) ter razvijanju večjezične kompetence z uporabo pristopa CLIL. Učna ura je potekala v angleščini, ob sprotnem prilagajanju besedišča in učnih metod jezikovnemu znanju dijakov.
V okviru senčenja sta spremljali poučevanje s poudarkom na vključevanju, opazovali okoljske in trajnostne projekte šole (ALDEA, STARS, Eco-Schools) ter aktivnosti za reševanje konfliktov (Escuela Espacio de Paz). Ogledali sta si tudi uporabo naprednih geografskih orodij, kot so GeoGebra in ArcGIS, ter se vključili v diskusije o digitalizaciji pouka geografije in državljanske vzgoje.
Mobilnost je prispevala k razvoju naslednjih ključnih kompetenc:
- razvijati digitalno pismenost, z uporabo inovativnih in interaktivnih orodij za poučevanje,
- krepiti večjezičnost, z delom v večkulturnem in večjezičnem okolju ter poučevanjem v angleščini, ob uporabi slovenščine in osnovnih španskih izrazov,
- spodbujati trajnostno razmišljanje, s spoznavanjem šolskih projektov, ki povezujejo izobraževanje z varovanjem okolja, odgovorno rabo virov in zdravim življenjskim slogom (ALDEA, STARS, Eco-Schools),
- povečati medkulturno zavest, z neposredno izkušnjo dela v španskem šolskem sistemu in opazovanjem vključujočih praks ter mirovnih pobud,
- utrjevati državljansko vzgojo, z izvajanjem vsebin o Evropski uniji, demokraciji, evropskih vrednotah in spodbujanjem kritičnega mišljenja.
Po mobilnosti bosta pripravili predstavitev za učiteljski zbor, pripravili Erasmus+ poročilo ter v redni pouk in dejavnosti na šoli uvedli nove pristope – kot so simulacija odločanja, CLIL elementi pri geografiji in uporaba digitalnih orodij za večjo vključenost dijakov. Izkušnje in nova znanja bosta vključili tudi v načrtovanje prihodnjih mednarodnih projektov in strateški razvoj šole.
Projekt je sofinanciran s strani Evropske unije v okviru programa Erasmus+.