PAMETNA MESTA – NAŠA PRIHODNOST

V času od 30. septembra do 2. oktobra 2019 smo na Gimnaziji Lava gostili mentorje partnerske šole IES Mar de Alboran iz španske Estepone, s katero sodelujemo v Erasmus+ KA229 projektu »SMART CITIES – European Robotics For Boys and Girls«. Namen te vrste projektov je, da se šole učijo od šol.

 

Naše bogate izkušnje na področju robotike (odlični uspehi naših dijakov na mednarodnih tekmovanjih v tujini) 11 dijakov Gimnazije Lava z izvedbo delavnic prenaša na mlajše španske dijake. Glavni cilj projekta je v poklice STEM (področje znanosti, tehnologije, inženirstva, umetnosti in matematike) usmeriti čim več deklet.

Po prvem delovnem srečanju projektnih timov obeh šol lani novembra v Španiji se je 11 dijakov in projektni tim naše šole v mesecu maju odpravil na enotedensko mobilnost v Estepono. Španski dijaki so po naših navodilih izdelali maketo pametnega mesta in jo opremili z nekaterimi avtomatiziranimi rešitvami, ki naj bi pripomogle k dvigu kvalitete bivanja v urbanem naselju. Naši dijaki pa so jim na enotedenskih delavnicah prenesli svoje bogate izkušnje s področja robotike in tako sestavili robote LEGO, ki so vozili po mestu ter pri vožnji upoštevali vnaprej dogovorjena pravila. Medtem pa sta oba tima na delovnem srečanju pripravila vse potrebno za uspešen zaključek projekta z enotedenskimi delavnicami v Celju marca 2020. Španski dijaki bodo na Gimnaziji Lava izdelali maketo pametnega mesta, po katerem bodo avtonomno vozili roboti.

V okviru delovnega srečanja smo obiskali tudi oddelek informatike na Mestni občini Celje, kjer nam je vodja oddelka Goran Anders predstavil informacijske rešitve, ki so že v uporabi. Prav tako nas je seznanil z načrtovanimi dejavnostmi, s katerimi nameravajo občanom približati nekatere storitve in »ozeleniti« mesto.

Verjamemo, da bomo ob zaključku projekta lahko poročali o uspešni rešitvi zastavljenih nalog in da bo katera izmed idej, ki bodo zrasle v glavah dijakov in dijakinj, spodbudila načrtovalce obeh partnerskih mest k nadaljnjemu razvoju pametnih rešitev in večji vključenosti deklet v poklice STEM.

T.V.

Nazaj